pátek 2. května 2014

Snímací (vyndavací) rovnátka

Hodně kamarádek se mně ptalo jak to vlastně se snímacími rovnátky probíhá, a jestli jsou otisky tak hrozné jak se o nich říká.Rozhodla jsem se tedy o tom napsat článek. Doufám že těm, kteří budou mít vyndavací rovnátka tento článek pomůže.
Nejsem zubař, píšu z vlastní zkušenosti, tak to berte s rezervou :)

OTISKY
Otisky jsou jedna z nejvíc obávaných věcí ohledně rovnátek.
Na otisky se chodí nalačno, protože vás to nejspíš bude napínat.
Zubař/ka vám dá do pusy takový plíšek s hmotou do které se zakousnete.Je to trochu nepříjemné.Bude vás to napínat na na zvracení, ale jelikož tam jdete nalačno není co. Já jsem zvyklá dýchat pusou a bylo to pro mě hodně nepříjemné a hodně to napínalo. Takže vám radím při otiscích dýchejte pouze nosem, bude to lepší :). Tento postup se opakuje dvakrát (horní a spodní).
Po otiscích si můžete vybrat barvu rovnátek, většinou si můžete vybrat 2 barvy.

NOŠENÍ 
Ze začátku nemusíte nosit rovnátka každý den (pokud vám zubař/ka neřekne jinak), je třeba si na rovnátka zvyknout.Já jsem rovnátka začala nosit každý den, asi až po týdnu. Je těžké se s rovnátky naučit mluvit, proto se doporučuje číst si nahlas třeba knihu. Je také těžké zvyknout si že v puse něco máte. S rovnátky můžete pít, ale na jídlo je musíte sundat, protože s nimi nejde kousat.
Až si zvyknete, budete muset nosit rovnátka každý den a podle pokynů zubaře/zubařky speciálním klíčkem utahovat (roztahovat). Pokud to budete flákat a rovnátka nebudete nosit každý den, rovné zuby mít nebudete.

ČIŠTĚNÍ
Rovnátka je také velmi důležité čistit. Zubař/ka vám řekne jak a čím je čistit. Pokud rovnátka nebudete čistit, budou vám nepříjemně zapáchat. Já je čistím obden (ano,flákám to :D :( ) zubní pastou a kartáčkem nebo ústní vodou.








Máš taky zkušenosti s rovnátky? Poděl se :)

3 komentáře:

  1. Ja mám fixný hore pol roka a dole pár mesiacov. Prvé týždne som trpela v bolestiach, kedže mám 23 a moje zuby nie sú tak poddajné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně taky někdy bolely zuby... Třeba když jsem byla nemocná a nedala jsem si je. A pak jsem si po 2 dnech nasadila, tak mně hodně bolely.

      Každopádně držím palce ať se ti zuby brzy srovnají ;)

      Vymazat